Οι προτάσεις του Ποταμιού στοχεύουν στην αποφασιστική προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας, με δραστική μείωση των γραφειοκρατικών βαρών, με οικονομικές, φορολογικές και υλικοτεχνικές διευκολύνσεις. Με ενθάρρυνση, δηλαδή, και όχι αδιαφορία.

Στις γαλλόφωνες χώρες το σουβλάκι, όπως και την πίτα καλαμάκι, τα ονομάζουν ελληνικό σάντουιτς. Είναι κατοχυρωμένος όρος στη γαλλική γλώσσα και έχει κατακτήσει – επαξίως – μια θέση στον όλο και αναπτυσσόμενο χώρο του street food. Θα αρκεστούμε όμως σε αυτό;

Η Χριστίνα Μερκουριάδη, επιστημονική συνεργάτις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, νιώθει ότι πολλές φορές η Ελλάδα κινδυνεύει να ταυτιστεί με το souvlaki – tzatziki. «Δεν είναι κακό αλλά δεν είναι και δίκαιο» σχολιάζει και συνεχίζει: «Όταν με ρωτούν για τη σύγχρονη Ελλάδα προσπαθώ να τους πω πράγματα έξω από το γνωστό τρίγωνο ‘’Ακρόπολη – σουβλάκι – Μύκονος ή Σαντορίνη’’. Προφανώς, οι περισσότεροι που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα μας έχουν στο μυαλό τους τον ήλιο και το φαγητό. Δεν με δυσαρεστεί αλλά θα ήθελα με την πάροδο του χρόνου να σκέφτονται και άλλα πιο σύγχρονα επιτεύγματα». Ελλάδα είναι και η Νομική Σχολή της Αθήνας που ήρθε πρώτη σε παγκόσμιο διαγωνισμό εικονικής δίκης στο αεροπορικό δίκαιο. Ελλάδα είναι ο 20χρονος Βαλεντίνος Τζέκας, ο δημιουργός της πλατφόρμας που εντοπίζει τα fake news. Ελλάδα είναι οι start-upers που φέτος εντυπωσίασαν του επισκέπτες στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Όπως Ελλάδα είναι τα ολόλευκα μάρμαρα που εξάγουμε από τη Δράμα, τα κρασιά μας και τα λάδια μας.

Αλλά οι Έλληνες που δημιουργούν και η γνώση τους, φέρνουν πλούτο στη χώρα, αλλά πνίγονται από τη γραφειοκρατία και τη φορολογία. Στο διάστημα 2007-2015 το 4,2% των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων αφορούσαν προϊόντα υψηλής τεχνολογίας όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ήταν 16%. Το ποσοστό των δραστηριοτήτων υψηλής τεχνολογικής έντασης στον κλάδο της μεταποίησης στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 6,62% του συνόλου, τη στιγμή που στην ΕΕ το μέσο ποσοστό είναι 11,92%. Η χώρα μας βρίσκεται επίσης στις τελευταίες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης, στις δαπάνες για την έρευνα και την ανάπτυξη της καινοτομίας, καθώς επενδύει σχεδόν το 1% του ΑΕΠ ενώ το 2016, όλες οι χώρες του «ευρωπαϊκού νότου» εμφάνισαν υψηλότερες επενδύσεις: 1,3% του ΑΕΠ στην Ιταλία και την Πορτογαλία και 1,2% στην Ισπανία με το ποσοστό να είναι σημαντικά υψηλότερο στη Σουηδία (3,2%) και τη Γερμανία (3%).

Η Ελλάδα διαθέτει αξιοσημείωτο επιστημονικό δυναμικό, το οποίο όμως μένει ανεκμετάλλευτο, και δεν μεταφράζεται σε ανάλογη οικονομική ανάπτυξη. Οι προτάσεις του Ποταμιού στοχεύουν στην αποφασιστική προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας, με δραστική μείωση των γραφειοκρατικών βαρών, με οικονομικές, φορολογικές και υλικοτεχνικές διευκολύνσεις. Με ενθάρρυνση, δηλαδή, και όχι αδιαφορία. Ένα νέο πνεύμα που θα επιτρέψει στη Χριστίνα και σε όσους από τους εκατοντάδες χιλιάδες νέους Έλληνες φύγανε, να κυνηγήσουν το όνειρο τους στην Ελλάδα.

Οι προτάσεις του Ποταμιού στοχεύουν στην αποφασιστική προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας, με δραστική μείωση των γραφειοκρατικών βαρών, με οικονομικές, φορολογικές και υλικοτεχνικές διευκολύνσεις. Με ενθάρρυνση, δηλαδή, και όχι αδιαφορία.

Στις γαλλόφωνες χώρες το σουβλάκι, όπως και την πίτα καλαμάκι, τα ονομάζουν ελληνικό σάντουιτς. Είναι κατοχυρωμένος όρος στη γαλλική γλώσσα και έχει κατακτήσει – επαξίως – μια θέση στον όλο και αναπτυσσόμενο χώρο του street food. Θα αρκεστούμε όμως σε αυτό;

Η Χριστίνα Μερκουριάδη, επιστημονική συνεργάτις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, νιώθει ότι πολλές φορές η Ελλάδα κινδυνεύει να ταυτιστεί με το souvlaki – tzatziki. «Δεν είναι κακό αλλά δεν είναι και δίκαιο» σχολιάζει και συνεχίζει: «Όταν με ρωτούν για τη σύγχρονη Ελλάδα προσπαθώ να τους πω πράγματα έξω από το γνωστό τρίγωνο ‘’Ακρόπολη – σουβλάκι – Μύκονος ή Σαντορίνη’’. Προφανώς, οι περισσότεροι που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα μας έχουν στο μυαλό τους τον ήλιο και το φαγητό. Δεν με δυσαρεστεί αλλά θα ήθελα με την πάροδο του χρόνου να σκέφτονται και άλλα πιο σύγχρονα επιτεύγματα». Ελλάδα είναι και η Νομική Σχολή της Αθήνας που ήρθε πρώτη σε παγκόσμιο διαγωνισμό εικονικής δίκης στο αεροπορικό δίκαιο. Ελλάδα είναι ο 20χρονος Βαλεντίνος Τζέκας, ο δημιουργός της πλατφόρμας που εντοπίζει τα fake news. Ελλάδα είναι οι start-upers που φέτος εντυπωσίασαν του επισκέπτες στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Όπως Ελλάδα είναι τα ολόλευκα μάρμαρα που εξάγουμε από τη Δράμα, τα κρασιά μας και τα λάδια μας.

Αλλά οι Έλληνες που δημιουργούν και η γνώση τους, φέρνουν πλούτο στη χώρα, αλλά πνίγονται από τη γραφειοκρατία και τη φορολογία. Στο διάστημα 2007-2015 το 4,2% των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων αφορούσαν προϊόντα υψηλής τεχνολογίας όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ήταν 16%. Το ποσοστό των δραστηριοτήτων υψηλής τεχνολογικής έντασης στον κλάδο της μεταποίησης στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 6,62% του συνόλου, τη στιγμή που στην ΕΕ το μέσο ποσοστό είναι 11,92%. Η χώρα μας βρίσκεται επίσης στις τελευταίες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης, στις δαπάνες για την έρευνα και την ανάπτυξη της καινοτομίας, καθώς επενδύει σχεδόν το 1% του ΑΕΠ ενώ το 2016, όλες οι χώρες του «ευρωπαϊκού νότου» εμφάνισαν υψηλότερες επενδύσεις: 1,3% του ΑΕΠ στην Ιταλία και την Πορτογαλία και 1,2% στην Ισπανία με το ποσοστό να είναι σημαντικά υψηλότερο στη Σουηδία (3,2%) και τη Γερμανία (3%).

Η Ελλάδα διαθέτει αξιοσημείωτο επιστημονικό δυναμικό, το οποίο όμως μένει ανεκμετάλλευτο, και δεν μεταφράζεται σε ανάλογη οικονομική ανάπτυξη. Οι προτάσεις του Ποταμιού στοχεύουν στην αποφασιστική προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας, με δραστική μείωση των γραφειοκρατικών βαρών, με οικονομικές, φορολογικές και υλικοτεχνικές διευκολύνσεις. Με ενθάρρυνση, δηλαδή, και όχι αδιαφορία. Ένα νέο πνεύμα που θα επιτρέψει στη Χριστίνα και σε όσους από τους εκατοντάδες χιλιάδες νέους Έλληνες φύγανε, να κυνηγήσουν το όνειρο τους στην Ελλάδα.